Adios 2009!!!!

Så där, då var även julen överstökad... Vi var hemma hos oss och lagade svenskt julbord, blev riktigt lyckat, allt blev gjort från grunden och vi fick nog ihop det mesta förutom sillen, men men. Vi blev strax över 10 personer så det var trevligt. Åt och drack och spelade sedan julklappas spel. jag vann en flaska tequila.

Nyår nu. Redan har ett år gott. Redan ett år sedan vi stop på torget i Agia Napa och frös fötterna av oss! Tiden går fort men det var varit ett bra år.

1.) En bra säsong på Cypern
2.) EN UNDERBAR RESA TILL VENEZUELA!!!
3.) Kom till Mallorca och hade en jobbig men fantastisk sommar med underbara vänner!
4.) Familjens besök på Mallorca, första gången vi alla får semestra ihop!
5.) Får MEXIKO som destination och gråter floder av lycka!!
6.) Ankommer till Mexiko och det är bättre än väntat, här är paradiset!

¨Så det har varit ett bra år och jag hoppas att 2010 blir minst lika bra! Men jag hoppas att det inte bara springer iväg, vill inte att det ska bli april så jag måste lämna det här. Men hopppas jag är tillbaka i october igen.

Imorgon blir det förfest hos några vänner och sedan bär det av till calle doce (gata 12) där festligheterna äger rum. Tror nog de flesta i Playa del Carmen kommer befinna sig just där och det kommer bli en stadsfest som räcker och bli över. Så har ni inga nyårs planer är ni välkomna hit!

Snart är det dags för semester också, Annika kommer hit om 1½ v å då bär det av mot södra delarna!!! =)

Gott Nytt År allesammans!! Saknar er!

Utflykt, julfest och massa regn.

Coba & Tulum utflykten gick bra, alla gäster var nöjda. Jag kände att det gick sådär, men tror det kan bli riktigt bra när man har kört den några gånger.

Var på kvällen julfest för hela agenten och sammarbetspartners. Vi åkte till cancun där vi åt på stranden vid ett jätte fint hotell och hade riktigt trevligt.
Efter var det en stor sal med dans (kändes lite som ett lågstadie disco), alla stod tryckta vid baren (kanske man inte gör i lågstadiet men ändå) eller mot väggarna. Men när det väl kom salsa och reggaeton i högtalarna så var alla uppe på dansgolvet. Så massa dans =)

Idag har jag bara jobbat halva dagen.. Ledig på eftermiddagen...
Var och käka sushi nu på kvällen med Carlos, trevlig kille som pratar sjuuukt mycket. Regnade som bara den, vräkte ner... men men hoppas på fint väder imgorgon, ny ankommande gäster...

By the way--- julafton om en vecka... Jätte konstigt!!

Isla Mujeres

Idag katamaranutflykt på karibiska havet igen... En normal tisdag =)
men riktigt härligt. Så sjukt fint vatten här...

Imorgon blir det Coba och Tulum för första gången.... Lite pirrigt. Massa olika ruiner man ska veta massa saker om. Historia och sånt. Men jag och Pauliina har delad buss svensk/finsk så det är skönt. Jag minns inte riktigt hur man går inne på området =) så jag inte går vilse inne i djungeln :)

Men har druckit en kopp kaffe och en red bull sen jag kom hem och är för ovanlighetens skull riktigt pigg den här tiden på dygnet (23.00) så jag kan nog läsa på ett tag till.

Imorgon är det julfest också. Med hela agenten och alla sammarbetspartners. Blir riktigt många så vi ska till Cancun på något stort hotell där. Ska bli trevligt, förutom att man brukar vara död när man kommer från onsdags-utflykterna. Långa och påfrestande. men men, det blir nog skoj ändå...

Jobbar bara förmiddagen på torsdag (ska med gästerna och simma med delfiner) så det blir lugnt.

Nu ska jag plugga lite och sedan sova...

Nos Vemos!!

semestern bokad och klar!

Så 11 januari sticker jag och Annika söderut. Puerto Escondido...

Flyg och hotell är bokat och klart. Vi planerar även surfkurser där =)

Julfest

Jepp, vi har julfest i Mexiko också. Vi var inbjudna till en kollega hos agenten där vi alla
skulle ta med oss någon julmat typsik för landet vi kommer från. Vi gjorde glögg och janssons
frestelse. Och OJ vad det var uppskattat hos mexarna. Italienarna var väldigt glada i glöggen och
lade flitigt i rikligt med mandlar och russin. de älskade det!

Vi hade också Piñatas, (papp-figur full med godis som du ska slå sönder med en ögonbindel för ögonen). riktigt roligt. Blev att tänka på vår Latinofest som vi hade på Kreta :) Juan & Sari är så mkt latino man kan bli.
Men vi lyckades väldigt bra den här gången också.

Har nu också fått hit lite svenska varor. Godis, pepparkakor, kläder, skor och min filmkamera =) Tack mamma!!!

Ledig imorgon, riktigt skönt. Men måste plugga en hel del. Har en utflykt på onsdag som jag aldrig kört tidigare, Coba & Tulum. massa historia och ruinområden man måste ha stenkoll på.
Men tar nog med mig papper och böcker och lägger mig på stranden :)

Nu är semestern bokad också. Annika kommer hit om en månad och vi ska flyga ner till södra mexiko till Puerto Escondido, som är en liten surfort. Så jag ska leta på några surfskolor också =) 5 nätter där nere så ska vi också försöka ta en natt i Tulum =) Känns jätte kul, och det är SNART!!

ALUX

Kom precis hem från ett restaurang besök utöver det vanliga!!

Vi har besök från HK här så vi skulle ut och käka med dem ikväll, valde att testa en ny restaurang, ALUX.

Nere i en cenote (grotta) som var vackert upplyst och massa tända ljus. Servicen var speciell, tom att de hällde upp oljan till brödet på ett speciellt vis. Maten var good, men mest för att omgivningen var som den var. Väldigt stor lokal men med olika "rum" så det blev ändå personligt. Så ska ni besöka Playa del Carmen är ett besök på Alux att rekomendera.

Nu ska jag sova (01.51), vi har nya gäster som kommer imorgon...

Buenas Noche!

Besöksperioden börjar...

Nu har även Annika bokat sin resa hit!

• Imorgon kommer pappa för 2 v
  • Kort därefter kommer Annika
  • Sen är det Frida som kommer 1 v
  • Sen är det mamma och moster som kommer.

Men det är kul! Jag ska också klämma in min semester där någonstans också.
Men ska försöka övertala Annika att åka med mig till Puerto Escondido några dagar.
En liten surfort i södra mexico som Sari rekomenderade. Hon rekomenderade också
ett vandrarhem som verkar mysigt och var väldigt billigt. Jag vill verkligen dit!

Nu ska jag ta mig ner till gymmet, sen är det ganska fint väder så kanske ett besök vid stranden eller ev, poolen.

Utflykt igen

Idag var det utflykt till Chichén Itzá igen. Det är kul för man blir säkrare för varje gång.
Gästerna var också jätte nöjda, som de skrev i frågeformulären iallafall. :) Känns bra!

Är halvledig imorgon förmiddag, vet inte riktigt vad jag ska göra men jag hoppas på fint väder,
gå och träna (en trappa ner till gymmet), och sedan stranden. Börjar inte jobba förens 4 på eftermiddagen.

Behöver också shoppa, var till Cancun i söndags men hittade just ingenting. Kom 1 h innan de stängde så det
blev bara hets utan resultat. Men ska nog ta en sväng i Playa del Carmen imorgon och se om det finns nåt.

Men allt är fortfarande underbart här. Har aldrig trivits så bra på ett ställe, EVER! Ska ni på semester någonstans i världen så kan jag rekomendera Mexico över ALLT annat! It´s the paradise!

Bästa Partystället!

Igår var vi inbjudna på fest hos Aventuras Maya. De som jag har utflykt med på söndagar i cenotes.
Vi var vid cenoten där de hade satt upp lampor i träden, gjort om bryggan till dansgolv och tagit dit en stor grill. Här bjöd de på mat och dryck och vi var nog ca 100 pers här. Alltså, mitt ute i djungeln, vid en cenote dånar musiken och inte en granne som klagar. Klart bästa partystället!!!

Tänk det här stället mitt i natten, med discobelysning och bra musik.

Ser helt oskyldiga ut =)

I tisdags hade jag katamaranutflykten till Isla Mujeres också, såå fint. Vattnet här i mexico är oslagbart, helt kristallklart!

Kvinnornas ö

Idag har jag varit med gästerna när de simmat med delfiner, alla är lika nöjda.

Är halvledig idag så får se vad jag ska hitta på. Är soligt men massa måln så det blir nog inte stranden, men köpte cyklar igår så kanska ska inviga dem =)