En annorlunda vardag...

En tanke slog mig igår. Kommer jag någonsin kunna vara nöjd med att bo i Sverige?

Ex. igår ringer Tiia mig och frågar om vi ska gå på en fest. Vi är inbjudna till ett 6-stjärnigt hotell på fest, med fri dryck och fri transport. Ja varför inte, det kan vi väl? Så vi gör oss snygga och åker dit. Hade det här varit för 3 år sedan hade jag blivit helt galen och behövt planerat i flera veckor för att gå på ett sådant event. Nu har jag vant mig vid att märkliga och oväntade saker dyker upp. Jag har vant mig att ha ett liv där vad som helst kan hända. Det var vi (fattiga guider), och ett gäng miljardärer. Ja, det hör till min vardag.

Och idag var jag på en utflykt och simmade med sköldpaddor i havet, det var otroligt vackert om jag tänker efter och det var stora havssköldpaddor överallt, men jag uppskattar det inte riktigt, för det är sånt jag gör i min vardag. Lite trist tanke men samtidigt, vilket bra liv jag har! Allt jag får uppleva! Vill inte byta ut det mot något!


Kommentarer
Postat av: Bror

Själv hade jag nästan vant mig med att trängas på tunnelbanor, andas in avgaser och att inte sätta mina fötter på nånting förutom asfalt eller marmor. Men man får bryta av vardagen med jämna mellanrum och göra nånting tråkigt ist :-)

kram

2011-02-01 @ 12:27:15
Postat av: Bror

GRATTIS Syrran!!!



Nu är du lika gammal som jag, hoppas du får en toppendag!

2011-02-02 @ 09:46:50
Postat av: Sofia

Haha ja visst är det så. Man måste ta vara på de små tråkiga ögonblicken :)

Tack för gratulationen! =)

2011-02-05 @ 13:59:43
Postat av: Stefanmathilda

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2011-09-28 @ 11:11:05
URL: http://stefanmathilda.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback