Testat lokal Mexikanska sjukvård? Check!

Jaha, allla som känner mig vet att jag har haft sjukt mkt problem med mina tår de senaste två åren (efter en pedikyr på ett 4-stjärnigt hotell på Mallorca). Efter det har jag fått problem med stortån och (hoppa ner några rader om du är känslig, det här är inte så smarrigt att läsa) den har börjat växa in i foten och den har blivit infekterad. 2 ÅR har jag haft problem och på Mallorca var jag till doctorn var och varannan vecka för att få det fixat men de gav mig bara mer antibiotika och sa att jag skulle återkomma om det inte blev bättre.

Förra veckan hade jag så förskräckligt ont så jag bestämde mig för att leta upp den lokala doctorn (inte det privata sjukhuset som vi sammarbetar med, det skulle ta för lång tid) utan jag besöker Dr. Ramirez. Han har sin lilla klinik i sitt hem i Playa del Carmens förort. Här ser han på tån, skriver ut antibiotika (för 800 pesos!!) och ber mig komma tillbaka om några dagar så ska han ta bort nageln åt mig.....WHAAAT!?!??!?! Ta bort den helt??? Si si.

Så jag går tillbaka igen, han kör ner sprutor med bedövning i tån på mig, och det var nog det mest smärtfulla jag någonsin har gjort. Tattueringen var en baggis i jämförelse. Sedan drog han bort nageln åt mig. Bara så där.
Klart. En tånagel fattigare, men äntligen är det gjort! Här var det snabba puckar och inget mañana mañana.
Men... visst, han tog tag i problemet på en gång, jag behövde inte betala något, men skulle hälsovårdsmyndigheten se kliniken skulle de, ja jag vet inte vad men renlighet kommer inte i första hand. Smutsigt, han var inte så noga med att inte ta i något när han hade tagit på sig handskar, nej han går och hjälper andra passienter, svarar i telefon, sriver lappar och sedan kommer han tillbaka till min redan infekterade tå.
Sedan frågar han, "Du är vaccinerad va?" haha, känns jätte tryggt!

Så idag vet jag inte vad jag ska göra. Jag kan inte bada med tån, inte gå till stranden (kommer sand i det öppna såret och mer infekterat. Några brittiska kollegor ska till Xel-Ha, jag hade tänkt att följa med men det kanske är en dum idé. Så ja, jag vet inte riktigt. vi får se. Jag är ledig idag OCH imorgon =) Lyx!

Igår var det Valentines day. Och jag måste bara säga att jag har såå söta rumskompisar. När jag kommer hem från jobbet så står det här på mitt rum:



Och igår på gymmet, var det det märkligaste på länge. Två personer frågade om jag vill gå på date + att en 10-poängare började prata massa med mig. Hur ofta händer det? Jag antar att jag var väldans snygg igår. haha.

 


Kommentarer
Postat av: Bror

Du ska då alltid härmas! Bara för att jag plockar bort min stortånagel, så måste du också göra det...så typiskt! :-)



Men det är sjukt attraktivt utan tånaglar, så förstår att de bjuder ut dig.



kram

2011-02-15 @ 15:53:07
Postat av: Sofia

Haha, ja och sjukt snyggt med ett stort bandage på stortån =)

2011-02-16 @ 05:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback