La Vida Maravillosa

För den som inte vet vad rubriken betyder kan jag berätta att det är "underbara livet", tycker det är en bra rubrik. Känns verkligen som jag lever det underbara livet.
* Jag bor aldrig mer än 7 månader på ett ställe.
* Jag håller mig där det varma klimatet finns.
* Jag får uppleva nya länder och kulturer.
* Jag får se alla sevärdheter och vara med på alla utflykter som egentligen skulle kosta mig hela lönen.

och det bästa av allt...

...Jag befinner mig just nu i Mexiko, som jag tror är paradiset på jorden. Jag älskade verkligen Venezuela också och det var helt underbart där, men...lite jobbigt att inte kunna gå ut hur man vill och ta taxi vart man än ska pga att det är för kriminellt. Pero aqui es la vida!

Eftersom det är väldigt svårt, ibland omöjligt, att komma fram när man ringer till mig (dåliga nät) så tänkte jag istället skriva om min vardag här, vad som händer och vad jag är med om, hålla er lite uppdaterade.

Jag har varit här i endast tre veckor nu, men har hunnit med massor. Det jag alltid nämner först är så klart delfinsimningen. Där fick vi pussar av delfiner, mata dem, foorpush (de kommer under fötterna och slänger upp en i luften.)
Annars har vi snorklat i cenotes (undervattensgrottor) som finns här över hela ön. Åkt sip-line över djungeln och krokodiler, båtutflykter och massa annat.

Det är också svårt att beskriva med ord och med bilder, alldeles för speciellt! Men som tur är får jag lite besök här så jag kan visa er paradiset!

 

Utelivet är också helt okej. Fortfarande lågsäsong och inte så jätte mycket folk men kul ändå. Alla som känner mig vet att jag älskar Reggaeton och det spelas konstant där tillsammans med internationell musik.

 

Tropiska stormen Ida har också dragit förbi nu. Och det är irreterande hur ”nyhetstidningarna” kan skriva så mycket skit. ”Enorm orkan!”, det har varit en tropisk storm kategori 2. Den var stor och förstörde en del i centralamerika men först nu, när den kom upp till Yucatanhalvön där det finns scandinaver så ska det skrivas i tidningarna. Den har hållit på i över en vecka nu och förstört massor i ex. Nicaragua, men där är det inga turister och därför skrivs det inte om det. Men nu när den redan är borta så ska det skrivas. Här har det endast varit mycket vind (3-5m höga vågor) och en jäkla massa regn. Har aldrig sett så mycket regn i hela mitt liv. Regnade tom in i vår nybyggda lägenhet.

 

Idag är jag ledig, får se vad det blir. Vädret hänger kvar efter stormen så lite regn i luften, men det ser ut som om det kan spricka upp. Annars blir det nog lite filmer och serier med tjejerna och kanske ut och käkar ikväll. Maten här är AMAZING! Starka kryddor som tom får mig att torka svetten. Men jag älskar det! Min nya favorit är Habanero, sjukligt starkt! Måste köpa med mig ett tager sådanna när jag åker härifrån. Men som tur är, är det långt till dess. Vill inte lämna det här stället på ett bra tag!

 en sovande delfin i naturparken Xcaret

sip-line ner i grottanMexiko har väldens största undervattenssystem, såkallade cenotes. Här kan man snorkla bland stalagmiter och stalagkiter.
La Vida Maravillosa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback