Viva Mexico!

Jag fick som jag ville!!! 19 oktober åker jag tillbaka till mitt paradis! MEXICO!! Jag är såååå glad!

Det var ett bra samtal jag fick första dagen på min semester "Sofia, du ska till Mexico igen!". Hade en veckas semester, hann vara hemma i sverige en dag (nästan), träffade brorsorna och käkade lunch, det var vad vi hann med.

Drog sedan till Turkiet med mamma. Riktigt skön vecka. Solat, badat och bara kopplat av. Bodde i Icmeler som var en liten mysig ort omringad av bergen. Hotellet var riktigt mysigt med vacker utsikt upp mot bergen. Stranden var kanske inte den bästa men vi tog en båt till Amos flera dagar där det var en liten stenstrand och en restaurang, lite folk och kristallklart vatten. Verkligen avkopplande!

Första dagen var vi på Hammam, inte lika bra som det i Cesme som vi testade förra gången vi var i turkiet men helt ok. Vi var också över till Rhodos. Jag älskar grekland!! :) Strosade runt där i gamla stan och åt en riktigt god grekisk lunch. Är lite sugen på att söka till grekland nästa sommar.

Eftersom jag har en kollega som jobbade i Icmeler förra året så hade vi massor av restaurangtips att följa. Riktigt god mat där, dock hittade jag ingen riktigt god kebab. Cesme var bättre på det också. Men hur som helst var det en underbar semester! Nästa år tänkte vi öluffa i Grekland :)

Liten mysig strand

Tillbaka till Mallorcas 35 grader så kändes det riktigt svalt efter en vecka i 45 grader!

Förra veckan var min bror här. Jag fick också några dagar ledigt så det var riktigt skönt. Vi hyrde bil och körde runt på ön. Besökte olika vingårdar utan att köpa något vin (vi kom därifrån med 3 vinöppnare istället). Vi avlsutade vår lilla Road trip i Alcudia med en dunder middag. Jag hade vunnit en tävling från jobbet och fått en gratis middag på Sa Taverna som är en galet bra restaurang i Alcudia. Där blev det 3-rätters middag med vin. Proppmätta tog vi in på hotell på kvällen.



Dagen därpå så gick vi, gick, gick, gick och gick. Skulle haft en stegräknare med oss. På kvällen drog vi till Cala Mayor och badade och hade pick nick på stranden Mys!



Nu har jag tre veckor kvar här på Mallorca. Känns märkligt att säsongen redan är över. Jag ser verkligen fram emot att åka till Sverige några dagar och sedan till mitt älskade Playa del Carmen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback