Puerto Escondido

Är nu tillbaka i Playa del Carmen. Känns sådär måste jag säga. Hittat en plats jag trivs alldeles för bra på.
Har varit en underbar vecka i Puerto Escondido och jag önskar jag vore kvar. Fick på något sätt en tankeställare att ta vara på livet. Ingen stressade där, för första gången på väldigt lääänge kunde jag slappna av och låta bli att tänka på att jag har bråttom eller på allt jag måste göra. Jag hade ingen telefon med mig för det första, ingen kunde nå mig vilket var jätte skönt. Har låtit bli att ställa klockan på morgonen och sovit tills jag vaknat vilket jag heller inte har gjort på flera år tror jag. Ska alltid upp tidigt för att hinna med allt jag måste göra.

Har sedan ätit frukost i lugn och ro på stranden, solat, badat och om vi haft lust på eftermiddagen har vi tagit surflektioner av Nik. (vilket blev nästan varje dag).
Har sedan varit på stranden tills vi varit nöjda, gått hemåt, köpt något att äta på vägen och sen vilat på hostlet. Självklart blev det lite fest på kvällarna också. En helt annan stämning på festlivet här också. Folk vill lära känna varandra, inte för att de är fulla och då vågar prata med varandra utan för att de faktiskt vill lära känna nya människor och nya kulturer. Blev mycket "barhäng" tills 4-5 tiden om morgonen då vi åkt hem och sovit.

Självklart är det alltid skillnad på att vara på semester och att bo på ett ställe, men samtidigt har jag mått så bra i veckan. Varit lugn, på bra humör och till och med min hud mådde bra av det!

Jag hoppas på att åka tillbaka snart. Försöker övertala mamma och moster att vi ska åka dit när de kommer, får se hur det går. Men vore så härligt. Vill själklart surfa igen också, var lika kul som jag trodde det skulle vara.

Alla borde få uppleva sådant lugn, speciellt vi svenskar som stressar alldeles för mycket och inte riktigt hinner med att uppskatta livet.


Kommentarer
Postat av: Fredric

Fattar precis vad du säger och håller med till 100%!

2010-03-09 @ 14:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback