Julfest

Jepp, vi har julfest i Mexiko också. Vi var inbjudna till en kollega hos agenten där vi alla
skulle ta med oss någon julmat typsik för landet vi kommer från. Vi gjorde glögg och janssons
frestelse. Och OJ vad det var uppskattat hos mexarna. Italienarna var väldigt glada i glöggen och
lade flitigt i rikligt med mandlar och russin. de älskade det!

Vi hade också Piñatas, (papp-figur full med godis som du ska slå sönder med en ögonbindel för ögonen). riktigt roligt. Blev att tänka på vår Latinofest som vi hade på Kreta :) Juan & Sari är så mkt latino man kan bli.
Men vi lyckades väldigt bra den här gången också.

Har nu också fått hit lite svenska varor. Godis, pepparkakor, kläder, skor och min filmkamera =) Tack mamma!!!

Ledig imorgon, riktigt skönt. Men måste plugga en hel del. Har en utflykt på onsdag som jag aldrig kört tidigare, Coba & Tulum. massa historia och ruinområden man måste ha stenkoll på. 
Men tar nog med mig papper och böcker och lägger mig på stranden :)

Nu är semestern bokad också. Annika kommer hit om en månad och vi ska flyga ner till södra mexiko till Puerto Escondido, som är en liten surfort. Så jag ska leta på några surfskolor också =) 5 nätter där nere så ska vi också försöka ta en natt i Tulum =) Känns jätte kul, och det är SNART!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback